From his experiments as an actor on the edge of madness, which propelled him to the top, to his sudden fall, before his ultimate rebirth, this is a portrait of Nicolas Cage, Francis Ford Coppola's discreet nephew and excessive actor, creator of a monster that almost devoured him.