Film producer Samuel Goldwyn was one of Hollywood's first moguls. This Polish immigrant became a cinema legend thanks to his involvement in the creation of the internationally renowned Metro Goldwyn Meyer. An epic set in the heart of the 20th century, describing the behind-the-scenes story of the birth of Hollywood's golden age. Driven by colossal ambition, Sam Goldwyn made a name for himself among the heavyweights of the film industry and worked with the greatest directors (William Wyler, Robert Ford, King Vidor, Howard Hawks, etc.) and actors (Gary Cooper, Vilma Banky, Ronald Coleman, etc.). He also suffered numerous failures but always managed to bounce back, at the cost of sacrificing his family life, which he devoted entirely to his professional rise. During his 26-year career as a producer, he supported numerous films and helped launch some of the biggest American production companies (in addition to Metro Goldwyn Meyer, he was involved in the creation of Paramount and Associated Artists).