Alexandre Dumas is one of the most prolific authors of the 19th century. With a great sense of romance and action, he is at the center of a writing workshop producing true sagas at an almost frenetic rhythm. Reinventing the French history, he is a real show-runner, instilling energy in his characters and situations, often inspired by his own life. Between fiction and reality, this documentary recounts the life of a Renaissance Epicurean lost in the 19th century, an author who made generations of readers dream of his Musketeers who are now part of the common heritage of humanity.