Why did Alain Delon, a world-class star in a league of his own, but above all an exceptional actor passionately devoted to his art, choose, nearly half a century ago, to freeze himself in a role, his own, as spectacular in real life as it was forgettable on screen? This new portrait from the “L'ombre au tableau” collection (following Charles Trenet, Yves Montand, and Claude François) answers this direct question with the oft-mentioned mystery of a personality that was forever dual.