The extraordinary adventures of Aélia, an adorable female harvest mouse. The smallest rodent in Europe, captured one fine morning in her reed marsh in Kervijen, Brittany, on the Atlantic coast. She then spends nearly two months in a luxurious breeding facility, designed to reproduce and protect the species, before being released into an organic farm meadow. On a tiny scale, an ecological and humorous animal tale.