Founded by Greeks from Phocaea, Marseilles is today the second largest city in France and one of the most powerful places in Europe. Its archaeological remains are the last witnesses of its incredible history, between Greek and Roman heritages.
To uncover the exceptional past and the treasures buried since antiquity in this city, then called Massilia, experts and archaeologists have begun a scientific investigation.
With the help of never-before-seen 3D images and considerable digital work, this film takes this ancient city back to life.