Critical situation in Ithaca: it has been ten years since the Trojan War ended and all the warriors returned home, all except one: Odysseus, who is rumoured to have been lost at sea. Ithaca, deprived of a king for too long, lacks everything, and the people are beginning to grumble. Penelope does her best to preserve her husband's throne and hold on to what remains of her power. Every day, she must face everyone's doubts about Odysseus' return and the scheming of Leocritus, leader of the warriors vying for the throne. Protected and kept out of the power games by his mother, Telemachus, a young prince who is neither a strategist nor a warrior, must nevertheless take action for Ithaca. Will Telemachus be able to defend his father's throne? And what if, after 20 years of absence, Ulysses returns?