Aimé, a young man of African origin, works in an industrial port. He desires secretly one of his colleagues, but discovers that the young woman, Apolline, has a relation with a white man. His devils reappear. This man, Van, is his father. Prisoner of an alienating story, Aimé will try to obtain his independence.