Patrick is a sewer worker. A rough job which, according to him, implies frequently a moment of decompression in a pub. But Nadine waits for him wearily. Another lonely evening in front of the TV. Another quarrel when Patrick returns finally home. But this time, dizziness overwhelms him and Patrick falls and finds himself wearing tights in Tchaïkovski's Swan Lake, a new version, performed in Montceau-les-Mines. Patrick in tights, it is the grace of comical bodies. A unique experience, a coming and going from dream to reality which will allow him, maybe, to find this way back to Nadine's heart.