Yann, thirty five, has difficulty to find the tie to match with the his father's funeral suit, Alain. While waiting for the placing in his coffin, Yann dives back into his memories. Since childhood, he communicated with his divorced father through graffiti drawn on the wall of the lounge. The son rejoins post-mortem with this misunderstood father. He resigns to repaint this fresco before the restoration of the paternal apartment and so rereads a page of his story before turning over.