As the fictional Olympic Games of Ludoj 2024 approaches, AGON shows the stories of three athletes as they prepare and then compete in rifle shooting, fencing and judo. These women are portrayed against the political, social, technological and physical contexts that dominate the highest level of sports competition and performance. Informed by the historical figures of Joan of Arc, Cleopatra and Russian cavalry officer Nadezhda Durova, AGON explores a contemporary account of the contradictions of these sports, which began as a practice for wartime in peacetime, evolved into professional sports and entertainment, and in recent times embrace video games to create a new form of competitive sport.