As the Fall/Winter 2025–2026 Ready-to-Wear Fashion Week reaches its peak, the documentary The Model rises in parallel — a story of ambition, success, and disillusionment.
The documentary sheds light on the economic and social hardships faced by many young women who leave behind their families and countries, driven by the hope of achieving social mobility. Castings, contract negotiations, high-pressure photo shoots, and prestigious runway shows — while the goals may be the same, the paths to success are vastly different for each model.