1949. George Orwell finishes what will be his last but most famous novel, 1984. This powerful and provocative documentary delves deep into Orwell’s final months and visionary works to explore the roots of the vital and troubling concepts he revealed to the world in his dystopian masterpiece… Doublethink, Thoughtcrime, Newspeak, the omnipresent spectre of Big Brother… disturbing truths which resonate ever-more powerfully today.