We reveal how those in charge at the time ordered, tested and then used toxic gas on a massive scale to eliminate the fighters hiding in the caves.
Along with torture and the displacement of populations, chemical warfare was the latest in a series of breaches of France's international commitments, which it flouted to wage its colonial war.
This film shows it step by step, giving it its geographical dimension and human scale, and enabling viewers to grasp both its topicality and its historical depth.