Toto is an eight-year-old boy. He's no good at all, and spends all his time getting into mischief, both at school and at home. For example, he never stops annoying his teacher, Mademoiselle Jolibois, and he always sits at the back of the class! In fact, he thinks of school as a playground and loves to meet up with his friends for a laugh.
Toto's parents, Jérôme and Sylvie, are divorced, so Toto has two homes. This means he can do twice as much mischief. Fortunately, Toto just likes to have fun. He's not mean, never violent.