The peoples of the galaxy have mastered fantastic powers called fluids. Their power is such that they are forbidden to use them, except in one area: a sport that has become the most spectacular of all: Galactik Football. A young futuristic soccer team, the Snow Kids, will try to win the Galactik Football Cup for their planet Akillian, after being recruited by an old soccer legend. But to do so, they'll have to face a host of teams far more seasoned than their own, including the Shadows, the Lightnings and the Wambas, and establish themselves as the best team.