The adventures of Barbapapa, Barbamama and their seven children: Barbalala the singer, Barbibul the inventor, Barbabelle the coquette, Barbidou the animal lover, Barbotine the intellectual, Barbouille the painter and Barbidur the strong man. These colourful characters have the ability to transform themselves into the objects of their choice...