After the Tikis winning the Whale Cup, the island of Nuï is now protected from the rising sea levels. But the droners now have bigger plans: they want to save all of Terraqua! The only person who can provide enough energy crystals to do so is the queen of Tortuga Island. But the Rust Queen will only open her treasure doors to the winners of the Rotor Punch competition, so the Tiki will give their all to win it! On Tortuga, they will find old friends, old rivals and also meet new people...