It is winter. The snow is falling hard in the mountains. Heidi, Lucie, Léonie and Nickie, the yodeling marmots are looking for a shelter for the next 5 months, the time of their hibernation. In their pérégrination, they will meet Denis, a solo and taciturn ibex, who is looking for only one thing : calm and tranquility.