In the course of an amusing trip to the beach, four cows will discover freedom in an unknown world which extends away from their meadow. This odyssey, full of adventures, burlesque en- counters, arguments, reconciliations and discoveries, confronts each one of them to the worst that could happen, and transforms the initial herd, far too deep in their comfort zone, into an indomitable pack of friends, united and free.