Bye-Bye Elida takes place on vast plains. We discover several groups of characters going about their respective activities. Some try to feed themselves to survive, others build, travel, or perform inexplicable rituals. The passage of time shows us that the actions of some, however positive or cruel, have an effect on the lives of others.