A lonely farmer takes in a kitten in distress which one day grows into a big blue lion. But the villagers are afraid and suspicious of this scary-looking stranger and chase it away. So the farmer puts his house on a cart, along with the lion and his cow, and leaves. The farmer and his animals travel around the world to find a place to put their house.