Jane is looking forward to spending Christmas with her Mom who is going through a little depression, but she is sent unknowingly to her Grandma’s instead. The holidays turn out to be quite an adventure as Jane meets new friends: Cloclo, the gigantic hobo who lives in the forest, and Sonia and Leon, two local kids. As she learns to open herself to others, Jane will inspire her mother the necessary strength to get back on her feet.