Failaka, previously Ikaros, the ancient island off the coast of Kuwait, recalls an oracle decades after the Gulf War left it deserted. Nature guards the island's ruins, animals roam it awaiting to be found, holes reach to its belly—the island where the pedigrees of pasts and futures meet. The film follows Hassan, a native to Failaka, but who had lost memory of its existence until a few years ago, when it brought him back to it.