In March 2022, following Russia's invasion of Ukraine, the Parisian high school where I work welcomed students from the Kyiv International Highschool. The arrival of young Yuliia in my Year 11 class brought back traumatic memories of my arrival in France in 1989 - at the age of eight - during the Lebanese civil war (at the time of the so-called liberation war led by Lebanese general Michel Aoun against the occupying Syrian army).