Accompanied by her father Pierre, a cinematographer and director, she begins a demanding journey through steppes and passes at an altitude of over 4,000 meters. Willing and curious, she discovers the country and meets its nomadic people. Pierre films Carla's journey and serves as his daughter's eyes; he describes the scenes she cannot see, warns her of dangers, and encourages her. Carla gives her father riding advice and tries to share with him her unique relationship with animals, energies, and the elements.