40-year-old Adam is a reporter who writes for a Parisian daily paper. When a newsreel flashes a picture of AXEL Challe, the at-large suspected killer of young Lola Montes, Adam convinces his editor to let him go investigate the story. He returns to Guerches, the tiny town he fled 20 years earlier with no intention of ever setting foot there again.