Dismissed from the Criminal Police for insubordination, the determined and somewhat hot-headed cop Antoine Verlay is reassigned to the OCBC (Central Office for the Fight against the Trafficking of Cultural Goods) thanks to the influence of his friend, Commander Pardo, who becomes his new boss. An excellent investigator but clueless about art, Antoine must partner with Florence Chassagne, a renowned art historian with a vivid imagination. Each case brings the duo face-to-face with crimes linked to art history.