200 years ago, Champollion ""cracked"" the hieroglyph code. Embark on an unprecedented scientific investigation in heart of the largest tomb in Egypt to unlock the secrets of this mysterious writing.
From the heart of the excavation site of Theban Tomb “TT33” Egypt's largest tomb near Luxor, a palace of hieroglyphs, let’s follow with exclusive access the mission of the IFAO (French Institute of Oriental Archeology in Cairo) on their scientific mission to uncover the priests, scribes, painters, engravers, and tomb builders who bequeathed the history of Ancient Egypt on tomb walls and papyrus. Who was this special class of people in the service of the Pharaohs that archaeologists are so interested in today? What do these inscriptions reveal about everyday Egyptian life? A sublime plunge into the great adventure of hieroglyphics. "