Paris is a city of history, monuments, feelings… but it is also a land of cafés, bistros, brasseries and restaurants! If gastronomy has existed for millennia, it is in the French capital that it took its modern form. The City of Light is undoubtedly the gastronomic beacon of the world. How did Paris become the cradle of gastronomy? How does the city manage to stay on top today? This documentary goes back in time in search of the tastes and flavors that make Paris the capital of gastronomy.