The Tears That Touch The Sun is an evocative visual poem that follows Antoinette's pursuit of Ambroise, her beloved, in an industrial European port after their separation by the ocean. As they navigate this ruthless frontier between worlds, they wish to share a last dance on the shore before the sun rises on their faces and reality.