Jean-Baptiste, a young Corsican, regularly accompanies his father hunting in the upper Taravo. For the time being, the teenager works as a beater and prefers to see animals alive rather than dead. But on his eighteenth birthday, his father gives him a hunting rifle. Now it's time to kill his first wild boar.