France, 1936. Gerta Pohorylle, a young German photoreporter, lives in exile with her companion the Hungarian photographer André Friedmann. Due to widespread xenophobia, no newspaper wants to publish them. When the Spanish civil war breaks out, Gerta is determined to cover the events and thus to fight fascism, despite the newspapers' refusal to send them to the battlefront...