1968. Donald Crowhurst takes part in the first solo sailing race aroung the world. A few weeks after the beginning of the course, he finds himself widely outstripped by the other competitors still in the running. Crowhurst should reasonably give up. Nevertheless he decides to continue the race and chooses to redefine the rules of it.