Now he is blind, Edgar Degas is no more than a shadow of himself. Paul Valery, a young poet, is the only one who keeps visiting. When there, Degas knows how to be the charming considerate man he used to be. The painter brings out his old notebooks and talks about his memories, his models. Paul Valery, truly interested, manages to make him talk about his privacy, and his secrets.