At almost thirty, Lucie is at a turning point in her life. While her career as a porn actress begins to decline, she sees her boyfriend's, Franck, taking off, as a racing driver full of talent.
One day, she meets Patrick, a strange employee in pet shop who shares her passion for axolotls, strange albino salamanders capable of staying in the embryonic state all their life.