At the age of 14, Louis XIV knows that he’ll rule France one day, but he also knows that everything will be done to prevent this from happening. It gives him a complex.
Through dance, at which the young king excels, and through the music he creates for him, Lully, the royal composer, reveals the boy’s true nature to himself and to society at large.
Lully and his companion, Molière, are the two great orchestrators of this ballet performed on a royal scale. They’re the king’s magicians; Lully is his voice and, to a great extent, his soul.