Marc-Antoine, a solitary 30-something with an outdated appearance, sees a new neighbor arrive in the building opposite his home, on the other side of the courtyard. He discovers that Amélie, an unacknowledged high school sweetheart, is his girlfriend. Resembling this neighbor then becomes an obsession.