Two hunters have killed the last mountain wolf and are spending the night at a friend's sheepfold. During the vigil, one of them evokes a strange story: fifteen years ago, a shepherd was allegedly killed by a man covered in hair in the Italian Alps. In the morning, the wolf's carcass has disappeared.