Louise Arbus is an eccentric, exasperating, brilliant, and immaculately groomed psycho-criminology professor at the Sorbonne, while Barbara Delandre is a practical and hyperactive police captain who doesn’t like to bend the rules. Louise’s skills are first called upon when a line from one of her books is found written on a victim, and she picks four of her diverse young students to help work out what makes this killer tick. Samuel, Mia, Boris and Valentine each have unexpected skills to bring to the party, and this ‘dream team’ is quickly established as a special unit. However, the crazy teacher and her chaotic, unruly students severely test Barbara’s patience and fast become her worst nightmare.