Finn, Sam and Andrew, three kids from very different backgrounds, join the Pirate Academy, a school that counts the most legendary figures in pirate history among its alumni! But at the Academy, competition between classes is fierce... And our three heroes find themselves in the Plankton class, with Captain Charlotte Le Crackers as their teacher, a semi-retired buccaneer who has some pretty Le Crackers teaching methods. The Planktons are just as good as the other students, but they have to go the extra mile to prove their worth and become the greatest pirate-students in the history of the school!