In Borneo, at the edge of the tropical forest, Kéria is given a baby orangutan that has been rescued from the oil palm plantation where her father works. At the same time, her young cousin Selaï has come to live with them, seeking refuge from the conflict between his nomadic family and the logging companies. Together, Kéria, Selaï and the little ape will battle the destruction of their ancestral forest home, now under greater threat than ever. But for Kéria, the fight will also allow her to discover the truth of her own origins.