On the highway, Will loses his sense of scale and swerves. As his addiction to psychotropic drugs grows by the day, his family life is on the verge of disaster. Will, faced with his demons, tries to finish his thesis and retrace the events that led him on this slow decline.
Scale is the adaptation of Will Self's eponymous short story, from his 1994 collection Grey Area.