Claude, an artist-tinkerer-dabbler, is a fan of animated cinema and has set himself the goal of finally making his own film before he turns seventy. In this adventure, he embarks Gaston, his seven-year-old grandson, mounted on springs and curious about everything, to whom he has passed on his passion for drawing and the moving image.