In France in the 1950s, Diego, the son of exiled Spanish Republicans, witnessed a police raid targeting his mother and grandfather, who were rounded up with other remaining opponents of the Franco regime. Immersed in reminiscing about a moment in history that is still very much alive, Diego sets out to preserve the memories of those who resisted totalitarianism.