All the books in the kingdom are mysteriously being emptied of their stories. As a result the good king Balthazar is bored to death and is plunging his whole population into deep depression. "This is another bad turn from that storyteller Bonifacio" warns Poppety the grouchy hedgehog. But how can he be so sure ?