In the small kingdom of Escampette, Boniface the storyteller lives a love story with queen Héloïse. While he has just just asked this one in marriage, then arrives his daughter for the summer holidays: princess Mélie, accompanied with her best friends! And in spite of the recommendations of the queen, these last ones decide in all naivety to plant their tent on the banks of the lake, at the feet of the sacred Mount.