In Balthazar's kingdom, the celebrations of the party for spring has hardly begun when the city is threatened by a terrible epidemic. Princess Mélie, appointed queen of the carnival, leads then the investigation together with Mélusine the hedgehog and discovers that the city's water has been poisoned.