Winter falls on the kingdom and the mountain ogre kidnaps the beautiful princess Mélie Pain d'Épice. Léon, a bear adopted by a couple of beekeepers, experiences a turbulent pre-adolescence: he runs away and falls into the hands of Boniface, the storyteller. Helped by his friends, the cowardly elephant and the grumpy hedgehog, Léon will embark on a succession of adventures as perilous as they are unexpected. Confronting all kinds of danger, he will free the princess and find his way back home.