At the end of the 19th century, in a Sicilian countryside village, the young Pina holds the power to regenerate the land. With each harvest, the village is prey to shameless mafia looting. Pina's encounter with the mafia chief will plunge the hamlet into an era of starvation, endangering the destiny of the whole country.